tisdag 25 februari 2014

Första vårdagen (?)

I måndags var det den varmaste dagen iår, än sålänge. Det firades med en tur till golfbanan. Så i men golfbagen, skor, kläder och lite bullar och sedan bar det av. På vägen till banan var det medvind och benen var pigga. Det gjorde att jag den sista tredjedelen av vägen (när vägen är relativt platt och rak) kunde ligga och "cruise:a" runt 55 km/h under lång tid. Det kändes mycket bra och de bilister som kom ikapp undrade nog vad det var för motor under den långa "huven".

På vägen hem var benen inte lika pigga och dessutom hade jag inte bråttom som på vägen dit. Därmed blev snittet betydligt lägre och totalt rullade jag in på måttliga 37 km/h t.o.r. Det känns dock riktigt bra att jag kunnat bevisa för mig själv att Quest:en är ett utmärkt fordon för att ta sig till och från golfbanan (med utrustning). Jag ser fram emot sommaren när många golfare kommer att gå förbi cykelparkeringen närmast klubbhuset och undra vad det är för röd skönhet som står där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar