tisdag 17 september 2013

Inköp av Quest XS Carbon nr 44

I fredags tog jag tåget till Köpenhamn och hittade sedan vidare ut Toppevad där verkstaden/butiken ligger. Jag kom en timme tidigare än utlovat och fick lugnt titta på medan Yohan putsade upp min röda skönhet. Han bytte även till mina Keo-trampor och demonstrerade ett däckbyte, samt krängde på mig en andra Radical design-väska.

André färdigställer min nya Quest XS.
När jag skulle byta om inför hemfärden lade jag märke till att de hade ekologisk tvål på verkstadstoaletten - hur många andra bilhandlare har det?

Från vänster: EVO-R, Sunrider, EVO-K, Milan.
Velomobilcnter.dk hade en hel del andra skönheter på plats i verkstaden. En Strada till vänster och en Quest till höger. Lägg även märke till Andrés Bromton med tempostyre och diskhjul mot väggen. Skön.
Väl på väg gick det förhållandevis väl, med tanke på att jag inte fick min bil-GPS funka med den cykel-GPS-hållare som var installerad. Utan GPS de 5 milen till Helsingborg alltså. Det fick dock bra, trots att jag nästan direkt tappade bort mig från den väg som Yohan och André visat mig på nätet innan.

Väl på färjan var det många som ville komma fram och titta på min nya cykel. Eftersom flera av dem hade sett mig i trafiken genom Helsingborg vägrade de tro att den saknade annan drift än mina tunna lår. Kanske var det för att det var svagt utför/platt i slutet och jag kunde snitta 50 km/h ...

När jag cyklade av från fäjan var klockan fyra och jag insåg att det skulle bli en lång kväll/natt hem till småland. När telefonen lade av och GPS:en, som jag lyckats montera på färjan, rekommenderade mig att köra mot E4:an fegade jag ur och cyklade hem till en god vän i Helsingborg för att tigga till mig en sängplats för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar