tisdag 25 mars 2014

Stoppad av polisen!

Men knappast för fortkörning. Det var på vägen hem från jobbet som jag ungefärhalvvägs, efter dryga 4 mil först blev omkörd i hög hastighet på 1-delen av en 2-1-väg. Strax därefter stod en civil polisbil och blinkade och en polis stod vid sidan av vägen och vinkade in mig. Till saken hör att det var storm med kraftigt snöblandat regn och knappast idealiska förhållanden.

Som väntat var polisen mest nyfiken och ställde många frågor om Questen. Sedan kom den oundvikliga frågan om att köra på 2-1-vägen, men han förstod att det är en omväg att köra den andra vägen och lät mig cykla vidare.

Men snöstormen gjorde hemfärden tuff. Återigen blev jag påminnd av Questens största svaghet - sikt vid dåligt väder. Vägbanan var såpass varm att det mesta av snön smälte direkt, men inte på visiret och heller inte det som hamnade på lyset.

Hur som helst gick ditfärden i låga 37 km/h och hem blev det bottenrekord - 31,5 km/h! Hur mycket som går att skylla på det usla vädret är svårt att säga, men första 2 milen snittade jag iaf 38, men sedan började snöandet på allvar ... En punktering under de förhållandena hade inte varit roligt. Tveksamt om jag hade klarat av det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar