torsdag 3 oktober 2013

Andra jobbpendlingen

Så var det dage att ta Quest:en till Vimmerby igen. Klockan halv sex gick jag ut i mörkret med ett nyladdat batteri och minaväskor i händerna. Termometern visade -2 och jag hade underställströja och löpartights. Jag kände viss oro för att det skulle bli kallt om fötterna, men chansade på att köra utan skoskydd. Dessutom har jag inte testat om jag får plats med skoskydd, jag ligger ju trots allt nära gränsen för att få plats i en XS. Nåväl, en lärdom var iaf att inte montera batteriet på morgonen, i mörkret. Utan ljus var det väldigt omständigt och det tog en stund innan batteriet var på plats och jag kunde slå på kupebelysningen.

Väl iväg kände jag redan efter några mil att det skulle bli kallt om fötterna. De sista tre milen fick jag bita ihop ordentligt, men värre än så var det inte. Resten av kroppen var lagom klädd. Eventuellt hade en buff på huvudet vara klokt. På ditfärden lyssnade jag på några tendens och ekonomiekot lördag från P1. Ingen pepp direkt, men det blev iaf inte långtråkigt. På vägen hem var det Rammstein. Men så gick det fortare hem också. Snitt dit 33 och hem 38.

Som vanligt var det många som fotade och filmade från sina bilar. Dessutom kom Vimmerby tidning till kontoret och ville se på min "muscle car". Vi får väl se om det blir något notis och ifall man ser ut som toker på fotona som vanligt ... Fem timmars effektiv träning blev det iaf.

Det är dock lite slitsamt i knän och hälsenor att trappa upp liggcyklingen så här fort, det känner jag. Samtidigt är det ju i första hand jobbpendligen som jag kommer använda den till så här års. Annat blir det på sommaren (se tidigare inlägg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar