tisdag 8 oktober 2013

Artikel i Vimmerby tidning

Efter att jag skrivit en notis på Brevethemifran.se ringde Vimmerby tidning i torsdags och ville komma och titta på Quest:en. Det var eftermiddag och jag hade redan börjat fundera på när jag skulle cykla hem, så reportern fick komma direkt för att hinna fånga skönheten innan vi rullade söderut.

Jag har inga större synpunkter på artikeln, utan tycker Rebecka fick det mesta rätt.

I artikeln säger jag att det finns ca 25 st i Sverige. Den siffran kommer från Fria tidningens velomobilartikel för några veckor sedan. Föreningen trampkraft har kanske en mera uppdaterad siffra, men eftersom Fria intervjuade Mr Velomobil i Sverige, Frederik van de Walle, så tror jag nog att det stämmer hyffsat.

Imorse ringde min bror som bor i sydostasien. Han tycker förstås att det borde gå att producera samma cykel mycket billigare där. Det jag glömde berätta för honom är att även den tillverkare jag handlat av, Velomobiel.nl, har börjat producera i låglöneländer. Inte carbon-versionen ännu, men det är nog inte långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar