söndag 10 november 2013

Dålig återhämtning

Som jag skrev om förra veckan blåste det upp till storm i södra Sverige. Cyklingen påverkades inte då, eftersom Quest:en var förvånansvärt vind-o-känslig och förstås eftersom jag unvek de värsta vindarna. MEN ett resultat av stormen var en hel del nedblåst skog hemma på gården. Därför har all tid jag inte varit på jobbet gått till att röja upp med motorsågen.

När jag cyklade till jobbet i fredags visade det sig att skogsarbete är utomordentligt dålig återhämtning om man vill prestera i sin Quest. Trots hela tre dagar mellan första och andra passet om 18 mil vardera lyckades jag inte återhämta mig. Det kändes tydligt, redan efter några kilometer att jag inte hade samma tryck i benen som jag brukar. Mycket riktigt blev snitthastigheten ynka 37 på vägen dit och 38 hem. De sista 20 km gick jag t.o.m. in i väggen och har nog aldrig cyklat den sträckan så sakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar