tisdag 22 april 2014

Nytt pers!

Efter en påsk med flera barfota (nja, svärfars Fivefingers hade jag ju på mig) löppass och 50 km Velomobil t.o.r. golfbanan på annandagen var det dags för första pendlingsturen efter service. Med träningsvärk i vaderna och cykling dagen innan var det alltså inte frågan om någon formtoppning direkt.

Innan vi går in på exakt tid, och därmed hastighet, så bör jag redogöra för lite förändringar/förbättringar sedan sist. Först och främst är ju servicen gjord, vilket innebär något styvare vevparti, utan knack-ljud och alla ekrar på framhjulen. Sedan hade jag för första gången iår löparshorts och Keo-trampor (med tillhörande lätta skor). Men viktigast av allt är nog att jag drack socker-salt-lösning, istället för rent vatten. Viss medvind var det ibland, men mest låg vinden på från sidan.

Hursomhelst är det nya personliga rekordet på sträckan jobbet-hem (87 km) 1.57.30. Det ger en snitthastighet över 44 km/h! Eftersom det nog är lite nedför från Vimmerby och hem är det kanske mera schysst att räkna snittet på dit och hem-resan. Totalt blev det 4.11.30 över de 174 km. Det ger något beskedligare 42 km/h i snitt. Ändå inget att skämmas för tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar